Gå till innehållet
En man och en laptop.

Vi svarar på våra kunders förändrade behov och samlar våra tjänster till digitala kanaler

10.5.2021

Digitaliseringen förändrar vårt sätt att uträtta ärenden, vilket har betonats ytterligare under coronapandemin. Vi vill svara på våra kunders förändrade behov och framöver får du förbättrad service av oss på digitala kanaler. Vi stänger en del av våra kontor med kundservice.

– Antalet besökare på kontor har minskat avsevärt under åren i och med att kunderna har övergått till digitala kanaler. Vi lägger fortfarande vikt vid personlig och högklassig service och står till våra kunders förfogande till exempel på webbmöten, säger direktör Jarkko Mattinen, som ansvarar för Fennias privatkunder.

Vi stänger tio kontor med kundservice på olika håll i Finland före utgången av augusti. De kontor som inte längre ger kundservice är Esbo Sello, Kajana, Karis, Kotka, Kouvola, Salo, Torneå, Vanda Dickursby, Villmanstrand och Ylivieska. De anställda övergår till kundservice i andra kanaler.

I fortsättningen kan du uträtta dina ärenden hos oss per telefon och oberoende av tid och plats på nättjänsten Mitt Fennia. Som privatkund kan du också boka tid för webbmöte eller ett möte på något av våra 21 kontor med kundservice på olika håll i Finland.

Företagskunder kan också uträtta försäkringsärenden på Mitt Fennia, per telefon, på webbmöten eller på möten ansikte mot ansikte hos företaget eller i Fennias lokaler precis som hittills.

– Målet är att erbjuda våra kunder den bästa kundupplevelsen i branschen. Av oss förutsätter detta bland annat utveckling av de digitala kanalerna för att kunna erbjuda våra kunder möjlighet att uträtta försäkringsärenden oberoende av tid och plats. Satsningen på digitala kanaler är en del av vårt mångåriga förändringsprojekt, Framtidens Fennia, säger Mattinen.

Hjälpte det här dig?

Dela