Gå till innehållet

Världen förändras och vi på Fennia vill förändras i samma takt

Fennia har starka rötter och lång erfarenhet av försäkringsverksamhet. Vi har förändrat oss och anpassat oss många gånger under vår 140-åriga historia.

Vår verksamhetsmiljö förändras ständigt. Ansvarsaspekterna blir viktigare, digitaliseringen ökar och arbetsformerna förändrades av pandemin. Också företagen förändras och har i allt större omfattning verksamhet i olika nätverk. Allt detta påverkar våra kunders beteenden och behov samt vilka typer av produkter och tjänster vi erbjuder nu och i framtiden.

Vision och mission

Vår vision är att vara en ansvarsfull aktör med stor dragningskraft både för de kundgrupper vi väljer och för våra medarbetare som delar vår värdegrund.  Vi finns till för företagande och liv.

Våra mål och vår strategi för att nå dem

För att kunna nå vår vision har vi tre mål: vi ger våra kunder ett så högt värde som möjligt, vi erbjuder en arbetsmiljö som lockar kompetenta experter och vi driver en lönsam och ansvarsfull affärsverksamhet.

Vi kommer att nå våra mål tack vare våra kundrelationer, vår starka balansräkning, våra högkvalitativa data och pålitliga system samt vår kompetenta och motiverade personal.

Människor förändras och förändrar. Vi bygger tillsammans framtidens Fennia med fokus på kundvärde. Så att våra kunder – våra ägare – kan driva eget företag och leva.  

Våra värderingar

Våra fyra värderingar är  framåtsträvande, ansvarsfyllt modig, hygglig och tillsammans. Värderingar styr hur vi arbetar med varandra.