Gå till innehållet

Börja använda Mitt Fennia för privatkunder

Du kan logga in på nättjänsten Mitt Fennia tryggt med personliga nätbankskoder eller mobil-id. Du kan logga in på tjänsten även om du ännu inte är kund hos Fennia. Vare sig du är ny eller tidigare kund hos oss kan du uträtta dina försäkringsärenden snabbt via chatten på Mitt Fennia.

Logga in på Mitt Fennia

Logga alltid in på Mitt Fennia via länkarna på fennia.fi. Skapa inget bokmärke för inloggningssidan (login.fennia.fi) i din webbläsare, eftersom det stör de uppgifter som förmedlas i samband med inloggningen och kan orsaka fel i tjänstens funktion.

För att garantera datasäkerheten rekommenderar vi att du uppdaterar datorns operativsystem och webbläsaren regelbundet.

Om du inte kan logga in på Mitt Fennia, kontakta användarstödet.

Nättjänster användarstöd
mån–fre 9–15
Logga in på Mitt Fennia Logga in på Fennia Livs Mitt Fennia

På Mitt Fennia uträttar du försäkringsärenden dygnet runt

På Mitt Fennia kan du

  • kontrollera dina försäkringar
  • se försäkringsbrev och räkningar
  • göra en skadeanmälan
  • skicka meddelanden tryggt och säkert
  • meddela ändringar i kunduppgifter
  • begära en offert för komplettering av försäkringsskyddet
  • se anmälningar och meddelanden som du skickat
  • beställa Green Card.

På Mitt Fennia för privatkunder kan du också söka ersättning från en frivillig olycksfalls- eller sjukförsäkring som företaget tecknat.

Dessutom kan du vad gäller Fennia Livs pensions-, spar- och placeringsförsäkringar

  • ändra försäkringarnas placeringsobjekt
  • betala tilläggspremier.

Ge fullmakt till en annan person att uträtta dina försäkringsärenden på Mitt Fennia

Du kan om du vill ge en annan person rätt att uträtta dina försäkrings- och skadeärenden genom att skicka en fullmakt via Mitt Fennia.

Du hittar blanketten under Anmälningar > Ny anmälan > Andra anmälningar och beställningar > Fullmakt.

Fullmakten träder i kraft direkt när blanketten skickas.

Fullmaktstagaren kan uträtta ärenden på nättjänsten enligt fullmakten, t.ex. göra skadeanmälningar och skicka meddelanden. Fullmaktstagaren ser dock inte dina försäkringsdokument på nättjänsten.

Våra kundrådgivare hjälper dig på Mitt Fennias chatt

På Mitt Fennia för privatkunder kan du kontakta vår kundtjänst även via en chatt. Du hittar chatten i det nedre högra hörnet på sidan när en kundrådgivare är ledig.

“Mitt ärende avgjordes snabbt och grundligt. Dessutom blev jag informerad om andra frågor på eget initiativ. Utmärkt service och allt har skötts på ett mycket bra sätt på Fennia.”

Som inloggad kund kan du uträtta dina personliga försäkringsärenden i stor omfattning och genast få svar på dina frågor.

På Mitt Fennias chatt kan du t.ex.:

  • fråga om fakturering
  • göra adressändring
  • göra ändringar i försäkringsskyddets innehåll
  • säga upp vissa försäkringar
  • teckna nya försäkringar
  • få råd i andra försäkringsrelaterade frågor.

Chattsamtalen styrs alltid till våra experter på kundtjänsten, så du pratar alltid med en människa. Skade- och ersättningsärenden kan för tillfället inte skötas i chatten.

Mitt Fennias chatt
mån–fre 9–16.30