Fennia förnyas – målsättningen är att vara det mest kundinriktade bolaget i branschen
28.4.2020
Fennia genomför ett mångårigt förnyelseprojekt, Framtidens Fennia, och den första konkreta förnyelsen gäller Fennias varumärke. Fennia har som målsättning att i framtiden vara det mest kundinriktade bolaget i försäkringsbranschen.
Fennia har startat ett mångårigt förnyelseprojekt, Framtidens Fennia. Bolaget har som målsättning att vara det mest kundinriktade bolaget i försäkringsbranschen. Förnyelseprojektet startade 2019 och som den första synliga milstolpen på projektets väg förnyas Fennias varumärke. Det nya varumärket planerades och designades av varumärkesbyrån Grow och det byggdes upp i samarbete med personalen och kunderna.
– Vårt varumärke har nu förnyats att motsvara det som vi vill att Fennia ska utvecklas till – en människonära, modern och modig främjare. Vi bygger framtidens Fennia tillsammans med vår personal och våra kunder. Målet är att vara ett försäkringsbolag som är lätt att förstå och som i framtiden ger den mest förutseende och omsorgstagande kundrelationen och kundupplevelsen samt utmärka digitala tjänster, säger Hanna Länsivuori, direktör för enheten marknadsföring, kundupplevelse och kommunikation på Fennia.
– Vi har belönat och stöttat strategisk finsk design i 30 år genom tävlingen Fennia Prize, och Fennias nya varumärke har tagits fram med hjälp av design. Vi vill främja och stötta design i finska företag och i människors liv på ett hållbart och förnyande sätt. I vår förnyelse satsar vi framför allt på vår organisationskultur, eftersom den bästa kundupplevelsen bara kan ges av en nöjd personal, tillägger Länsivuori.
Bolagets förnyelseprocess går igenom Fennias hela verksamhet för att bolaget ska kunna svara på kundernas, personalens och samarbetspartnernas behov i en omvärld som förändras.
– Vårt bolag har erbjudit försäkringstjänster redan i 140 år och förnyelsearbetet grundar sig på våra rötter. Vi vill ständigt förbättra verksamheten för våra kunders, det vill säga våra ägares, bästa. Därför förnyar vi på lång sikt hela bolaget, säger Fennias konsernchef Antti Kuljukka.
– Vi lever som bäst i en helt exceptionell situation i världen. Våra företags- och privatkunder är mitt i en omvälvning och många kan ha ekonomiska utmaningar just nu. Vi strävar efter att göra allt vi kan för att tillsammans ta oss igenom dessa tuffa tider. Vi funderar jämt på åtgärder med vilka vi kan hjälpa våra kunder, säger Kuljukka. Jag litar på att vi klarar det här tillsammans, fortsätter Kuljukka.
Det första stället där Fennias nya varumärke kan ses är den förnyade webbplatsen fennia.fi (linkki), som just har öppnats. Webbplatsen satsar på att vara kundinriktad så att det är enkelt att hitta uppgifter och tjänster och så att innehållet är i en form som är så lätt att förstå som möjligt.
Under de kommande åren skapar Fennia en allt bättre kundupplevelse genom långsiktiga satsningar framför allt på utveckling av digitala tjänster.
Mer information:
Hanna Länsivuori
direktör, Marknadsföring, kundupplevelse och kommunikation
hanna.lansivuori@fennia.fi
040 037 2123
Antti Kuljukka
koncernchef
antti.kuljukka@fennia.fi
040 840 0066
Fennia - För företagande och liv
Fenniakoncernens tjänster genomförs av Fennia som specialiserat sig på skadeförsäkring, Fennia Liv som erbjuder frivilliga liv-, pensions- och sparförsäkringar, Fennia Kapitalförvaltning som erbjuder kapitalförvaltningstjänster och Fennia Fastigheter som erbjuder fastighetsledningstjänster.
Livet är till för att levas. Därför finns Fennia
Läs mer
- Fennias tar sikte på att ge branschens bästa kundupplevelse genom en omfattande affärsverksamhets- och systemförnyelse
- Fennias goda resultat ger lyft åt förändringsprogrammet Framtidens Fennia, vars mål är branschens bästa kundupplevelse
- Försäkringar blir intressantare
- Personalisering skakar om alla digitala tjänster