Fennia uudistuu – tavoitteena olla alan asiakaslähtöisin toimija
28.4.2020
Fennialla on käynnissä monivuotinen uudistamishanke, Tulevaisuuden Fennia, jonka ensimmäisenä konkreettisena osana uudistuu Fennian brändi. Tulevaisuudessa Fennian tavoitteena on olla vakuutusalan asiakaslähtöisin toimija.
Fennia on käynnistänyt monivuotisen Tulevaisuuden Fennia -uudistamishankkeen. Yhtiön tavoitteena on olla alansa asiakaslähtöisin toimija. Uudistamishanke on käynnistynyt vuonna 2019 ja hankkeen ensimmäisenä näkyvänä virstanpylväänä uudistetaan Fennian brändi. Uuden brändin on suunnitellut ja muotoillut bränditoimisto Grow ja se on rakennettu osallistavin keinoin yhdessä henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
– Brändiämme on uudistettu nyt vastaamaan sitä, millaiseksi haluamme Fennian kehittyvän – ihmisläheiseksi ja modernilla tavalla rohkeaksi edistäjäksi. Rakennamme tätä tulevaisuuden Fenniaa yhdessä henkilöstömme ja asiakkaidemme kanssa. Tavoitteenamme on olla ymmärrettävä vakuutusyhtiö, jolla on tulevaisuudessa ennakoivin ja huolta pitävin asiakassuhde ja -kokemus sekä loistavat digitaaliset kyvykkyydet, Fennian markkinointi-, viestintä- ja asiakaskokemusyksikön johtaja Hanna Länsivuori toteaa.
– Olemme palkinneet ja tukeneet suomalaista strategista muotoilua jo 30 vuotta Fennia Prize -kilpailun kautta ja nyt uudistuva Fennia brändi on myös rakennettu muotoilun keinoin. Haluamme olla edistämässä ja tukemassa suomalaisten yritysten sekä ihmisten elämän muotoilua, kestävästi ja kehittyvästi. Panostamme uudistumisessamme erityisesti omaan organisaatiokulttuuriimme, sillä vain tyytyväinen henkilöstö voi tuottaa parhaan asiakaskokemuksen, Länsivuori lisää.
Yhtiön uudistamishankkeessa perataan läpi koko Fennian toiminta, jotta se voi vastata asiakkaiden, henkilöstön ja yhteistyökumppaneiden tarpeisiin muuttuvassa toimintaympäristössä.
– Yhtiömme on tarjonnut vakuutuspalveluja jo 140 vuoden ajan ja uudistustyömme ammentaa näistä juurista. Haluamme jatkuvasti parantaa toimintaamme asiakkaiden, eli omistajiemme, edun varmistamiseksi. Tämän vuoksi uudistamme pitkällä tähtäimellä koko yhtiömme, Fennian konsernijohtaja Antti Kuljukka kertoo.
– Olemme parhaillaan keskellä täysin poikkeuksellista maailmantilannetta. Yritys- ja yksityisasiakkaamme ovat keskellä myllerrystä ja moni saattaa kohdata juuri nyt taloudellisia haasteita. Pyrimme tekemään omalta osaltamme kaikkemme, jotta yhdessä selviydymme näistä vaikeista ajoista, ja siksi mietimme jatkuvasti keinoja, joilla voimme tukea asiakkaitamme. Uskomme, että tästä selvitään yhdessä, Kuljukka jatkaa.
Ensimmäisenä Fennian uuden brändin pääsee näkemään ja kokemaan yhdessä IT-palveluyhtiö CGI:n kanssa uudistetuilla fennia.fi-sivuilla, jotka on juuri avattu. Sivustolla on panostettu erityisesti asiakaslähtöisyyteen niin, että sivustolta on helppo löytää tiedot ja palvelut, ja että sisältö on mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa. Tulevien vuosien aikana Fennia rakentaa entistä parempaa asiakaskokemusta panostamalla pitkäjänteisesti erityisesti digitaalisten palveluiden kehittämiseen.
Lisätietoja:
Hanna Länsivuori
Johtaja, markkinointi, asiakaskokemus ja viestintä
hanna.lansivuori@fennia.fi
Antti Kuljukka
Konsernijohtaja
antti.kuljukka@fennia.fi
Fennia - yrittäjyyttä ja elämää varten
Fennia-konsernin palvelut tuottavat vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia, vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia, varainhoitopalveluja tarjoava Fennia Varainhoito sekä kiinteistöjohtamispalveluita tarjoava Fennia Kiinteistöt.
Elämä on tehty elettäväksi. Siksi on Fennia.
Lue lisää
- Fennia tavoittelee alan parasta asiakaskokemusta mittavalla liiketoiminta- ja järjestelmäuudistuksella, yhteistyökumppaneiksi Salesforce ja Accenture
- Fennian hyvä tulos siivittää Tulevaisuuden Fennia -muutosohjelmaa, tavoitteena alan paras asiakaskokemus
- Vakuuttaminen muuttuu kiinnostavaksi
- Henkilökohtaisuus tulee mullistamaan kaiken digitaalisen palvelun