Gå till innehållet

Sjukdomar eller olycksfall i Finland

FenniaVårdaren är en sjukskötare som ger råd i hälsofrågor, bokar tid till vård och gör en skadeanmälan åt dig.

1
Mobiltelefon.
Kontakta FenniaVårdaren. FenniaVårdaren står till tjänst dagligen 7–22.
2
Processbild av en kundtjänstmedarbetare.
FenniaVårdaren fyller i skadeanmälan och bokar vid behov en tid hos en läkare och till undersökningar vid en vårdinrättning som Fennia samarbetar med.
3
Processbild mobilepay.
I samband med ditt besök betalar du endast en eventuell självrisk som ingår i försäkringen till vårdinrättningen, som sedan fakturerar Fennia för kostnader som överskrider självrisken.
4
Processbild dator.
Om du själv har betalat vissa kostnader i samband med händelsen kan du ansöka om ersättning i tjänsten Mitt Fennia genom att fylla i formuläret Fortsatta kostnader – anmälan om personskada.
Ring FenniaVårdaren 010 503 5900

Om du har en frivillig sjukkostnadsförsäkring för företag kan du också anmäla en sjukdom eller ett olycksfall via FenniaVårdarens chatt.

Gå till FenniaVårdarens chatt

Sök ersättning för kostnader som redan uppstått

1
Ikon processbild dator.
Logga in med dina nätbankskoder eller ditt mobil-id i tjänsten Mitt Fennia för privatkunder.
2
Processbild dator.
På ingångssidan väljer du Anmälningar > Ny anmälan > Personskador.
3
dokumentation
Om du ansöker om ersättning första gången ska du välja Sjukkostnads- och olycksfallsanmälan. Om du har ansökt om ersättning tidigare eller anmält skadan till FenniaVårdaren ska du välja Fortsatta kostnader – anmälan om personskada.
4
Processbild check.
Gå till anmälan och fyll i ersättningsansökan.
Logga in på Mitt Fennia

Samtalspriser