Gå till innehållet

Resgods gick sönder, blev stulet eller försvann

Från en resgodsförsäkring ersätts stulna eller skadade resgods. Om ditt bagage anländer minst 5 timmar senare än du till resmålet, ersätter resgodsförsäkringen också kostnader för anskaffning av nödvändighetsartiklar.

1
dokumentation
Gör en anmälan om försvunnet eller skadat resgods till flygbolaget eller ett annat transportföretag och be att få en kopia av anmälan. Spara färdbiljetter.
2
Mobiltelefon.
Om din egendom har blivit stulen, gör en polisanmälan på resmålet eller i Finland innan du gör en skadeanmälan till oss. *
3
papper och penna
Ta reda på egendomens grunduppgifter: märke, modell, inköpsår och pris för en ny motsvarande.
4
Ikon processbild dator.
Gör en skadeanmälan på Mitt Fennia. Vi begär ytterligare redogörelser vid behov.

*Polisanmälan ska innehålla en lista över den stulna egendomen och en uppgift om att du yrkar på straff för gärningsmannen.

Gör en polisanmälan

Ansök om ersättning på Mitt Fennia

Du kan anmäla skadan genom att göra en skadeanmälan på Mitt Fennia för privatkunder. Om du själv inte är försäkringstagare behöver du försäkringstagarens namn och personbeteckning eller FO-nummer för att fylla i blanketten. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.

Logga in på Mitt Fennia

Tidigare anmäld skada

Du kan få information om en skada på resgods som du har anmält tidigare genom att ringa vår skadetjänst mån–fre 9–16.

Ring 010 503 2033

Samtalspriser