Fennias företagskunder uppskattar Fennias personliga grepp och smidiga service
8.11.2021
Fennias kund Iiro Kankaansyrjä har lotsat sitt familjeföretag i cirka fem år. Företagarens vardag är hektiskt och det gäller att förbereda sig på olika framtida situationer. Iiro tackar Fennia för vänlig, snabb och sakkunnig service.
Kapasity Oy är ett familjeföretag från Nummela som har specialiserat sig på tillverkning av anordningar och experttjänster inom avfallshantering. Företaget hjälper att bespara kostnader och minska koldioxidutsläpp. Företaget blev kund hos Fennia 2017.
– Vi hade precis ingått vårt största ramavtal genom tiderna. Vi behövde fler lokaler och finansiering. Vi hittade en passande fastighet och då sträckte Fennia ut sin hjälpande hand, minns den 27-årige verkställande direktören Iiro Kankaansyrjä.
Fennia lyssnade genuint på oss
Fennia erbjuder sina företagskunder utöver försäkringar också finansieringslösningar för olika investeringar, rörelsekapitalsbehov och företagsaffärer. Kapasity kunde finansiera nya lokaler och göra omfattande renoveringar med Fennias stöd. En utmaning var löst och den nya företagaren kunde koncentrera sig på att utveckla affärsverksamheten.
– Vi hade gjort långa dagar i flera år, så vi är tacksamma för all hjälp och stöd. Från första början kände jag att man på Fennia förstår sig på företagarens liv och att man lyssnar genuint på oss.
Människorna kommer alltid först, säger Iiro Kankaansyrjä.
Samarbetet med Fennias kundchef Olli Halonen har löpt smidigt.
– För mig är det viktigt att vi har en pålitlig partner med vilken vi tillsammans ser över våra försäkringar. Vid kundservice uppskattar jag att det man lovat sköts snabbt och att jag hålls uppdaterad. Elektroniska meddelanden ger en tydlig bild till exempel över hur skadeärenden framskrider, säger Iiro.
Jag vill inte fastna i ältande, utan saker och ting ska redas ut
Fennia har legat i toppen i kundnöjdhetsundersökningen av EPSI i flera år. Även i år är Fennia etta bland företagskunder. Yrkesskicklig och smidig service, omfattande och tydliga produkter och snabb hjälp är vad Fennias kunder uppskattar. Dessa teman inom kundupplevelse har man under de senaste åren utvecklat målinriktat på Fennia.
– Att ta hand om försäkringsärenden betyder ofta att en skada har inträffat och att den grämer någon. Särskilt då vill jag inte fastna i ältande, utan saker och ting ska redas ut. Därför vill jag lyfta fram smidighet som det viktigaste vad gäller kundupplevelse: jag vill att man tar hand om ärendet enkelt och snabbt. Vi konkurrensutsatte våra försäkringar för ett tag sedan och beslöt att fortsätta hos Fennia. Detta berättar mycket, säger en glad Iiro.
Kapasity har tagit hand om sina försäkringar mångsidigt och företaget har bland annat tecknat en omfattande sjukkostnadsförsäkring för sina anställda.
– Våra anställda kan vid behov få god vård snabbt. En sjukkostnadsförsäkring visar att företaget bryr sig om sin personal och de anställda har varit nöjda. Även om vi jobbar med stora maskiner är det människorna som alltid kommer först, konstaterar Iiro.
EPSI-undersökning 2022: Fennias företagskunder är igen Finlands nöjdaste
- I EPSI Rating-undersökningen redogörs årligen för försäkringsbolagens image, kundernas förväntningar, produkt- och servicekvalitet samt valuta för pengar.
- Av undersökningen framgår att Fennias kunder igen är Finlands nöjdaste och att Fennia är etta bland företagskunder.
Läs mer
Hjälpte det här dig?
Dela