Fennia ger rabatt för långvariga kundrelationer
9.1.2024
Från den 1 januari 2024 ger vi rabatt på försäkringspremier enligt kundrelationens längd. Både våra privatkunder och våra företagskunder är berättigade till Rabatt för kundåren.
Vårt strategiska mål är att utveckla Fennia med fokus på kundvärde. För att uppnå målet strävar vi efter att kontinuerligt utveckla nya lösningar genom vilka vi kan ge kunder än mer värde och en bättre kundupplevelse.
– Som en central aktör är det ytterst viktigt för oss att beakta våra kunder alltså våra ägare. Rabatt för kundåren är ett sätt för oss att visa för dem att en lång kundrelation och ett långt ägarskap medför en ekonomisk fördel, förklarar Fennias verkställande direktör Tomi Yli-Kyyny.
Både våra privatkunder och våra företagskunder får Rabatt för kundåren. Rabatten ges för största delen av de frivilliga skadeförsäkringarna. Beloppet på Rabatt för kundåren varierar från 3 till 15 procent beroende på kundrelationens längd.
– Rabatt för kundåren är unik i Finland. Vanligen ges rabatter för kunder till privatpersoner och de grundar sig på att samla bonus eller poäng. Eftersom vi är ett bolag grundat av företagare är det viktigt för oss att också företagskunder omfattas av rabatten. Rabatt för kundåren fastställs enligt kundrelationens längd. Dessa är båda exceptionella faktorer, betonar Yli-Kyyny.
Att få Rabatt för kundåren kräver inga åtgärder av kunden. Rabatten uppdateras automatiskt på fakturan, kundmeddelandet och försäkringsbrevet.
Rabatt för kundåren i ett nötskal:
- Rabatt för kundåren ges till både privatkunder och företagskunder för deras försäkringspremier.
- Rabatt ges för största delen av de frivilliga skadeförsäkringarna, rabatt beviljas inte för livförsäkringsprodukter.
- Rabattens belopp varierar från 3 till 15 procent beroende på kundrelationens längd.
- Skador som inträffar påverkar inte storleken på rabatten.
- Rabatt för kundåren är ett exempel på Fennias mål att utveckla sin affärsverksamhet med fokus på kundvärde.
Hjälpte det här dig?
Dela