Gå till innehållet
Kvinnan arbetar.

Boka webbmöte eller boka tid till vårt kontor

Webbmöte

Under webbmötet kan du tillsammans med vår kundrådgivare gå igenom ditt försäkringspaket mera detaljerat än under ett telefonsamtal och du kan uppdatera ditt nuvarande försäkringsskydd efter dina behov.

På webbmöten betjänar vi såväl våra privatkunder som våra företagskunder. Om du är företagskund hos oss och har en utsedd kontaktperson ska du kontakta hen direkt för att boka ett möte.

Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.

Boka ett webbmöte Läs mer om webbmötenSå här sköter du ärenden i olika situationer som en privatkund

Kontorsmöte

Du är välkommen till vårt kontor, men boka först en tid i vår möteskalender. Kontor i Vasa och Karleby har öppet utan tidsbokning.

Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.

Boka tid till vårt kontor Se information om vårt närmaste kontor

Anvisningar för skador och ersättningar

Anvisningar för personkunderAnvisningar för företagskunder

Anvisningar för att boka tid eller avboka

Du kan boka ett webbmöte för dig själv eller för ditt företag. Vid behov kan du också boka tid på kontoret via tidsbokningstjänsten .

1
Ikon processbild dator.
Välj om du vill uträtta ärenden som privatkund eller företagskund i kategorimenyn. Välj servicespråk i menyn när du bokar webbmöte.
2
Processbild check.
Välj vad ditt ärende gäller i tjänstmenyn.
3
dokumentation
Välj det kontor du önskar boka tid på i kontorsmenyn.
4
Tid bokat.
Se på lediga tider genom att klicka på knappen lediga tider. Välj den tid som passar dig bäst i kalendern som öppnas, fyll i dina kunduppgifter och bekräfta bokningen .

I kunduppgifterna frågar vi efter din personbeteckning eller ditt företags FO-nummer för att kunna ta fram dina försäkringsuppgifter före mötet. Vi kontrollerar också alltid nya privatkunders kredituppgifter innan vi ger en ny försäkringsoffert. Vad gäller företag så kontrollerar vi att den person som kommer till mötet har fullmakt att uträtta företagets försäkringsärenden. Om du är företagskund och har en egen kontaktperson på Fennia, kontakta direkt din kontaktperson.

Om du inte kan komma på mötet, kan du avboka det med bokningsnyckeln som du hittar i bekräftelsemeddelandet som vi skickade per e-post. Mata in bokningsnyckeln i fältet Ändra eller avboka en bokning på tidsbokningstjänsten.

Avboka ditt möte på kontoret Avboka ditt webbmöte

Du kan även avboka genom att ringa vår kundtjänst.

Kontaktinformation för privatkunderKontaktinformation för företagskunder

Notera att vi har rätt att vid behov avboka mötet. Då erbjuder vi t.ex. telefontid eller webbmöte istället. I dessa undantagsfall kontaktar vi dig dock alltid före den bokade mötestiden.

Mer information

Om du har problem att boka tid eller avboka, ring vår kundtjänst mån–fre kl. 9–16.30.

Kontaktinformation för privatkunderKontaktinformation för företagskunder