Boka webbmöte eller boka tid till vårt kontor
Webbmöte
Under webbmötet kan du tillsammans med vår kundrådgivare gå igenom ditt försäkringspaket mera detaljerat än under ett telefonsamtal och du kan uppdatera ditt nuvarande försäkringsskydd efter dina behov.
På webbmöten betjänar vi såväl våra privatkunder som våra företagskunder. Om du är företagskund hos oss och har en utsedd kontaktperson ska du kontakta hen direkt för att boka ett möte.
Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.
Boka ett webbmöte Läs mer om webbmöten →Så här sköter du ärenden i olika situationer som en privatkund →Kontorsmöte
Du är välkommen till vårt kontor, men boka först en tid i vår möteskalender. Kontor i Vasa och Karleby har öppet utan tidsbokning.
Observera att vi inte uträttar skade- och ersättningsärenden vid webbmöten och möten på kontoret. Mer information och anvisningar för skadesituationer finns på vår webbplats.
Boka tid till vårt kontor Se information om vårt närmaste kontor →Anvisningar för skador och ersättningar
Anvisningar för personkunder →Anvisningar för företagskunder →Anvisningar för att boka tid eller avboka
Du kan boka ett webbmöte för dig själv eller för ditt företag. Vid behov kan du också boka tid på kontoret via tidsbokningstjänsten .
I kunduppgifterna frågar vi efter din personbeteckning eller ditt företags FO-nummer för att kunna ta fram dina försäkringsuppgifter före mötet. Vi kontrollerar också alltid nya privatkunders kredituppgifter innan vi ger en ny försäkringsoffert. Vad gäller företag så kontrollerar vi att den person som kommer till mötet har fullmakt att uträtta företagets försäkringsärenden. Om du är företagskund och har en egen kontaktperson på Fennia, kontakta direkt din kontaktperson.
Om du inte kan komma på mötet, kan du avboka det med bokningsnyckeln som du hittar i bekräftelsemeddelandet som vi skickade per e-post. Mata in bokningsnyckeln i fältet Ändra eller avboka en bokning på tidsbokningstjänsten.
Avboka ditt möte på kontoret Avboka ditt webbmöteDu kan även avboka genom att ringa vår kundtjänst.
Kontaktinformation för privatkunder →Kontaktinformation för företagskunder →Notera att vi har rätt att vid behov avboka mötet. Då erbjuder vi t.ex. telefontid eller webbmöte istället. I dessa undantagsfall kontaktar vi dig dock alltid före den bokade mötestiden.
Mer information
Om du har problem att boka tid eller avboka, ring vår kundtjänst mån–fre kl. 9–16.30.
Kontaktinformation för privatkunder →Kontaktinformation för företagskunder →