Gå till innehållet

Telefon och pekplatta

Den omfattande hem- och resgodsförsäkringen ersätter apparater som plötsligt och oförutsett har gått sönder eller blivit stulna. Bashemförsäkringen kan ersätta stulna apparater.

Försäkringen ersätter i regel inte en borttappad apparat och inte heller fel som omfattas av tillverkarens garanti.

Ersättningen bygger alltid i första hand på priset för reparation av apparaten. Apparatens ålder och värde, försäkringens omfattning samt självrisken inverkar på ersättningsbeloppet.

Klicka på logon och sök Fonums närmaste serviceställe.

Så här gör du om det har inträffat en skada på telefonen eller pekplattan

1
Sök Fonums närmaste serviceställe.
2
Ta med dig din apparat till Fonums serviceställe. Glöm inte att ha med dig ditt identitetsbevis.
3
Fonum gör en beräkning över reparationen och sköter skadeärendet.
4
Sparbössa.
Fonum fakturerar Fennia.
  • Med Fonum kan du sköta alla ärenden som gäller skadan.
  • Du ser närmaste serviceställe på vår servicepartner Fonums webbplats .
  • Glöm inte att ta med dig ditt identitetsbevis när du besöker Fonum.
  • Om du sköter ett ärende för en annan person behöver du en fullmakt.
  • Fonum gör en beräkning över reparationen av apparaten.
  • Om Fonum inte har en serviceställe i närheten, kan du ringa 010 503 5330 (mån–fre kl. 9–17) och komma överens om reparation av apparaten.
  • Om du redan har låtit reparera din apparat eller köpt en ny apparat, ska du anmäla skadan på Mitt Fennia.

Notera att försäkringen i regel inte ersätter om egendom förkommer, kvarglöms eller tappas bort.

Så här gör du om telefonen eller pekplattan har blivit stulen

1
dokumentation
Om din apparat har blivit stulen, ska du göra en polisanmälan innan du gör en skadeanmälan.
2
Fyll i en anmälan om skador i hemmet på Mitt Fennia.
Gör en polisanmälan Logga in på Mitt Fennia