Fennias skadetjänst för mobilapparater
Fennias skadetjänst för mobilapparater hjälper till när telefonen eller pekplattan har blivit skadad
I vilka situationer ersätter försäkringen skador på mobilapparater?
Den omfattande hem- och resgodsförsäkringen ersätter apparater som plötsligt och oförutsett har gått sönder eller blivit stulna. Bashemförsäkringen kan ersätta stulna apparater.
Försäkringen ersätter i regel inte en borttappad apparat och inte heller fel som omfattas av tillverkarens garanti.
Ersättningen bygger alltid i första hand på priset för reparation av apparaten. Apparatens ålder och värde, försäkringens omfattning samt självrisken inverkar på ersättningsbeloppet.
Så här gör du om det har inträffat en skada på telefonen eller pekplattan
- Med Fonum kan du sköta alla ärenden som gäller skadan.
- Du ser närmaste serviceställe på vår servicepartner Fonums webbplats .
- Glöm inte att ta med dig ditt identitetsbevis när du besöker Fonum.
- Om du sköter ett ärende för en annan person behöver du en fullmakt.
- Fonum gör en beräkning över reparationen av apparaten.
- Om Fonum inte har en serviceställe i närheten, kan du ringa 010 503 5330 (mån–fre kl. 9–17) och komma överens om reparation av apparaten.
- Om du redan har låtit reparera din apparat eller köpt en ny apparat, ska du anmäla skadan på Mitt Fennia.
Om apparaten har blivit stulen
Notera att försäkringen i regel inte ersätter om egendom förkommer, kvarglöms eller tappas bort.
Om apparaten har blivit stulen, ska du göra en polisanmälan innan du gör en skadeanmälan på Mitt Fennia.
Sök ersättning på Mitt Fennia
Du kan också göra en skadeanmälan på Mitt Fennia på blanketten Anmälan om skador. Logga in på tjänsten med nätbankskoder eller mobil-id.
Logga in på Mitt Fennia