Kundkännedom
En god kundrelation bygger på ett förtroende som utgörs av god service, kundkännedom och uppfyllande av kundens försäkringsbehov på bästa möjliga sätt med beaktande av kundens behov.
Fennia omfattas som försäkringsbolag dessutom av många lagar, däribland lagen om förhindrande av penningtvätt och finansiering av terrorism samt internationella sanktioner som alla kräver att Fennia känner sina kunder och frågar sina kunder om vissa uppgifter.
På de här sidorna förklarar vi varför och i vilka situationer vi ber om kunduppgifter. Vi berättar även mer om de uppgifter som vi begär av våra kunder, till exempel hur man definierar en verklig förmånstagare och en person i en politiskt utsatt ställning.
Alla kunduppgifter som lämnas till oss behandlas och lagras konfidentiellt i enlighet med lagstiftningen om dataskydd och försäkringshemligheter. Kundernas förtroende är en hederssak för oss och vi behandlar alltid personuppgifter på ett sätt som förtjänar detta förtroende.