Tillgänglighetsutlåtande för Mitt Fennia för privatkunder
Detta är ett tillgänglighetsutlåtande av organisationen Ömsesidiga Försäkringsbolaget Fennia
Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Fennias nuvarande tjänst Mitt Fennia för privatkunder och upprättades 23.10.2023.
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Mitt Fennia uppfyller inte alla tillgänglighetskrav.
För den här nättjänstens del åberopar vi oproportionell börda. Fennia förnyar som bäst sina nättjänster, och det skulle leda till oskäliga kostnader att göra tillgänglighetsändringarna i nuvarande Mitt Fennia.
En ny portal för privatkunder kommer stegvis att ersätta nuvarande Mitt Fennia åren 2024–2025.
Nuvarande Mitt Fennias tillgänglighet granskades av en extern expertorganisation 11/2022. Granskningen gjordes utifrån rekommendationerna i WCAG 2.1-standardens AA-nivå.
Centrala tillgänglighetsbrister i nuvarande Mitt Fennia:
- inriktnings- och läsordning, t.ex. tangentbordsanvändning, menypunkter
- programmässig märkning, t.ex. sidors landskoder, försäkringslistor
- bristande textmotsvarigheter och rubricering
- presentationer i tabellform, t.ex. annonser, meddelanden, fakturor, handlingar
- partiella tillgänglighetsbrister i formulär och bilagor.
Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Vi gör vårt bästa för att åtgärda bristen.
Beskriv den på feedbackblanketten.
Tillsynsmyndighet
Ge feedback till oss som upprätthåller webbplatsen om du lägger märke till tillgänglighetsbrister på sidorna. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats (tillganglighetskrav.fi) beskrivs det hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktinformation:
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
www.tillganglighetskrav.fi
webbtillganglighet(snabel-a)rfv.fi
telefonväxel 0295 016 000
Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra tillgängligheten.
Vi erbjuder hjälp åt användare, för vilka de digitala tjänsterna inte är tillgängliga.
Du kan använda den här elektroniska blanketten för att beställa material i tillgänglig form.