Hyppää sisältöön
Nainen ja puhelin sohvalla.

Etäasioinnin suosio kasvaa lääkäripalveluissa

21.1.2025

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n tilastojen mukaan digitaalisten terveyspalveluiden käyttö on selvästi lisääntynyt 2020-luvulla. Terveyspalveluissa etäasiointi tapahtuu yleensä puhelimitse, chatin tai videopuhelun välityksellä. Se soveltuu erityisesti tiettyjen vaivojen, kuten hengitystieinfektioiden sekä tuki- ja liikuntaelinsairauksien hoitoon. On kuitenkin tärkeää tunnistaa, milloin etäasiointi riittää ja milloin tarvitaan fyysistä vastaanottokäyntiä.

Fennia on hyödyntänyt etäasiointia jo useamman vuoden ajan. FenniaHoitaja-palvelussa terveysvakuutusasiakas ottaa yhteyden puhelimitse tai chatin välityksellä. Asiakkaan tilanne arvioidaan sairaanhoitajapalvelussa ja hänet ohjataan tarvittaessa eteenpäin, esimerkiksi erikoislääkärille.

Terveyspalveluissa on ensiarvoisen tärkeää, että asiakas saadaan nopeasti oikean hoidon piiriin. Silloin asiakaskin pääsee nopeammin takaisin arjen pariin.

FenniaHoitaja-palvelu neuvoo sinua terveysasioissa

FenniaHoitaja-palvelu neuvoo sinua terveysasioissa, varaa ajan hoitoon ja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi. Palvelu sisältyy sairauskuluvakuutuksen lisäksi myös Fennian tapaturmavakuutukseen sekä matkustajavakuutukseen, kun matkustat kotimaassa tai olet palannut ulkomaan matkalta Suomeen.

Palvelu on apunasi kaikissa sairauksiin ja tapaturmiin liittyvissä kysymyksissä Suomen rajojen sisäpuolella. Meille on sydämen asia, että asiakkaamme saavat vakuutuksen ostosta sen mahdolliseen käyttämiseen asti erinomaista palvelua.

FenniaHoitajan kanssa asioimisen jälkeen voit siis olla luottavaisin mielin, sillä tiedät miten edetä asiassasi. Myös korvauskäsittely on sujuvaa, koska hoitaja tekee vahinkoilmoituksen puolestasi ja korvattavissa vahingoissa maksat vain mahdollisen omavastuun. Tämä auttaa myös ennakoimaan tilanteen aiheuttamia taloudellisia muutoksia. Mahdolliset lääkekulut voit hakea korvattaviksi Oma Fennian kautta myöhemmin.

FenniaHoitaja-palvelun tavoitat helposti esimerkiksi FenniaHoitaja-chatin kautta joka päivä klo 7–22. Tätä tarkoitusta varten suosittelemme lataamaan Pihlajalinnan sovelluksen puhelimeesi jotta se on valmiina, kun sinulle tulee tarve olla yhteydessä. Vaihtoehtoisesti tavoitat FenniaHoitajan myös puhelimitse.

Auttoiko tämä sinua?

Jaa