Chatin saavutettavuusseloste
Tämä on organisaation Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee chat-palvelua ja on päivitetty 5.10.2021. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. Seloste on julkaistu 30.11.2020. Chat on otettu käyttöön 30.11.2020.
Palvelun saavutettavuuden on arvioinut Fennian asiantuntija.
Digipalvelun saavutettavuuden tila
Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.
Ei saavutettava sisältö:
Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen.
Hallittava: Näppäimistönavigointi Internet Explorer -selaimella
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet:
Näppäimistönavigointi ei kaikilta osin onnistu Internet Explorer -selaimella. Suositellaan käyttämään toista selainta, esimerkiksi Chrome tai Edge.
Saavutettavuusvaatimukset, jotka eivät täyty:
2.1.1 Näppäimistö
Hallittava: Livechattia ei pääse käyttämään näppäimistöllä vaan kohdistus jää taustalla olevaan chatbottiin
(korjausaikataulu loka-marraskuu 2021)
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet:
Liikuttaessa näppäimistön avulla, pääsee avaamaan livechatin asiakaspalveluun, mutta keskustelukenttää ei saa aktivoitua ja livechattia ei näin ollen pysty käyttämään pelkän näppäimistön avulla. Kohdistus aktivoi ainoastaan lähetä -painikkeen ja liikuttaessa siirtyy takaisin taustalla olevaan chatbottiin.
2.1.2 Ei näppäimistöansaa
Toimintavarma: Tilaviestit epäselviä
(korjausaikataulu marraskuu 2021)
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet:
Sivu kertoo, kun chat-ikkuna on latautunut valmiiksi. Ilmoitus on kuitenkin epäselvä ja sisältää englantia.
Saavutettavuusvaatimukset, jotka eivät täyty:
4.1.3 Tilasta kertovat viestit
Huomasitko jonkin muun saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.
Kerro palautteesi verkkolomakkeella.
Valvontaviranomainen
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla (saavutettavuusvaatimukset.fi) kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot:
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus[at]avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000
Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi.
Tarjoamme tukea käyttäjille, joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa.
Voit tilata tarvitsemasi saavutettavan materiaalin sähköisellä lomakkeella.